Pomaga dzieciom i młodzieży odnaleźć się w nowej rzeczywistości, z nowymi emocjami, które towarzyszą im na kolejnych etapach edukacji: rozpoczęciu nauki w szkole, dojrzewaniu, zawieraniu nowych znajomości czy szukaniu własnej tożsamości.

 

“JA czyli kto?” pomaga dzieciom poznać siebie od nowa. Przez pierwsze lata szkoły podstawowej dzieci zdążyły się oswoić ze sobą, zmierzyć się z rzeczywistością i odnaleźć w niej. W tym czasie biologia płata im figla i ciało zaczyna się zmieniać a emocje szaleją. Dzieci znowu szukają siebie i swojej tożsamości.

 

Oprócz inteligencji emocjonalnej program „JA czyli kto?” uczy jak rozwiązywać konflikty, jak być asertywnym, dbać o swoje i cudze granice a także jak się relaksować i radzić sobie ze stresem.

JA czyli kto?

Program “JA” wspiera dzieci w pierwszych latach szkoły podstawowej. Program pomaga im zrozumieć i zaakceptować własną 

emocjonalność. Uczy jak skutecznie nazywać i rozumieć 

wewnętrzne odczucia. Pomaga budować stabilny obraz swojej

osoby, niezależny od bodźców

zewnętrznych. Dzieci uczą się samoświadomości, pozytywnej komunikacji, współpracy oraz rozwiązywania potencjalnych konfliktów.

JA czyli kto? - JA

7-8 latki

 Program "TY" skupia się na rozwoju inteligencji emocjonalnej i empatii opierających się na uwadze, aktywnym słuchaniu, odczuwaniu rezonansu emocjonalnego, a także uruchomieniu duchowości.

Dzięki zajęciom dzieci nauczą się działania na rzecz istotnych wartości i dobra wspólnego, a przede wszystkim, na rzecz siebie. Młody człowiek dowie się, w jaki sposób pokierować swoje emocje, tak by wpływały na konstruktywne działanie. Pozna również metody radzenia sobie ze stresem i złością oraz sposoby ułatwiające pracę na pozytywnych emocjach.

JA czyli kto? - TY

9-11 latki

Program „MY” dedykowany jest młodzieży w trudnym dla nich i otoczenia okresie dojrzewania.  Program wspiera budowanie realnego obrazu “ja”, stabilnego poczucia własnej wartości, zrozumienia swoich i cudzych emocji, akceptacji dla emocji trudnych.

 Młody człowiek uczy się jak prawidłowo komunikować się i rozwiązywać konflikty, świadomie akceptując swoje i cudze potrzeby.

JA czyli kto? - MY

12-14 latki

JAK TO DZIAŁA?

 

Zajęcia w ramach programu JA czyli kto? mają charakter warsztatowy i są dopasowane pod kątem metod, tematyki i potrzeb do wieku danej grupy. Dzieci i młodzież uczestniczą w zajęciach poprzez zabawę, gry interakcyjne, pracę indywidualną i pracę w grupach. 

Zajęcia odbywają się raz w tygodniu. Czas trwania jednego spotkania to 120 minut. Kurs (jeden program), trwa 9 miesięcy i obejmuje 30 spotkań.

Zajęcia mogą odbywać się także w szkole Twojego dziecka.

Skontaktuj się z nami

"Jako rodzice dzieci uczęszczających na zajęcia EMOTKI chcemy serdecznie podziękować całemu Zespołowi EMOTKI za stworzenie tak wspaniałej przystani dla dzieci jaką jest Ośrodek EMOTKA.

Stworzyłyście Panie bardzo profesjonalne miejsce, w którym ciężka praca dydaktyczna waszego zespołu przekłada się na cudowną atmosferę i stanowi ogromne wsparcie dla NAS rodziców!

Dziękujemy za profesjonalne, pełne uwagi, troski i ciepła spotkania z naszymi chłopcami. Dziękujemy za każdą pogodną chwilę, za każdy uśmiech, ogromną empatię, dobrą radę i ogromne pokłady cierpliwości!

To po prostu bezcenne, że nasze dzieci mogły poznać tak wartościowe osoby i zdobywać pod ich czujnym okiem społeczne kompetencje :)"

Rodzice Uczestników

JA czyli kto? - TY

"Chodzę na zajęcia od samego początku Emotki. Na zajęciach jest świetny klimat, świetni ludzie. Na początku wspólnie ustalamy zasady - co jest super, bo każdy może czuć się komfortowo. Na zajęciach robimy ćwiczenia, karty pracy, które potem pomagają nam w codziennych sytuacjach. Uczymy się o rozwiązywaniu konfliktów, o tym jak współpracować, a w tym roku nawet o tym jak się uczyć. Zawsze wynoszę z tego bardzo dużo. Staję się mądrzejsza i dojrzalsza. Często powtarza się to co robiliśmy np. rok wcześniej, ale zawsze mam na to inną perspektywę. Mogę polecić Emotkę każdemu. Serdecznie pozdrawiam i życzę miłego dnia ❤"

Uczestniczka

JA czyli kto?

"Zdecydowanie większa wiara w swoje możliwości, większa pewność siebie, mniej przeżywa porażki i łatwiej się z nimi godzi. Widzę dużą zmianę w sposobie rozwiązywania konfliktów - córka często staje się mediatorem i szuka najlepszych rozwiązań. Wspaniałe zajęcia, na pewno będziemy kontynuować :-)"

Rodzic Uczestnika

JA czyli kto?

Co mówią po zajęciach Uczestnicy i ich Rodzice?